fredag 28 september 2012

Inte så mkt som jag borde

Lite roligt att en rapport om Forskarnas rörlighet (mellan universitet, länder och yrkesvägar) presenteras av Naturveterna samma dag som jag skrev ett inlägg om post doc utomlands.

I övrigt är min hjärna allt för splittrad för några djupare analyser eller funderingar. Vi är just uppe i karusellen av lägenhetsköp och fix inför lägenhetsförsäljning, något som har tagit upp det mesta av min tid denna "lediga" månad. Jag börjar ett nytt jobb på Måndag, men har inte alls arbetat tillfredsställande med kvarvarande USA-projektet.

En annan fördel med USA åren var kanske just avklipptheten, isoleringen. Under de åren var jag först och främst forskare, på andra plats sambo och vän. Här är jag lägenhetsägare, kompis, sambo, dotter, syster, moster, tant, träningstokig. Och lagar mat igen, bakar, promenerar, dansar, skojar, lever liksom. Så mindre direkt och odiskutabelt fokus på jobbet. Om det är positivt eller negativ ur effektivitetssynpunkt kan diskuteras. Men jag är Boel igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar