torsdag 5 maj 2011

printa poster

Efter att ha testat tre olika poster printers här i huset så har vi nu hittat en som fungerar. Vi är i det här fallet jag och Janice på IT support. Himla glad att hon hjälper till, själv hade jag gett upp vid det här laget. Men nu har vi en printer som funkar. Jag vet eftersom den i nuläget håller på att printa den största poster jag någonsin sett. Måste vara minst 2 meter bred. Det underliga i sammanhanget är att författarna inte verkar ha haft 2x1 meter saker att säga. Postern består nämligen av väldigt många underrubriker i väldigt stora färgade rutor, såhär:

(Tänk er denna så stor att när ni står vid ena änden ser ni knappt vad rubrikerna är på den andra sidan. Kanske 3x1 meter?!)

Det tycker jag är lite underligt.

Men nu kanske jag har spenderat tillräckligt med tid på att skapa den där bilder ovan så att min poster faktiskt printas numera. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar