fredag 13 augusti 2010

Prestationsångest

Kommer jag klara av det här? Ser en enorm uppförsbacke att forcera framför mig. Beror det på att jag är i en sits där alla, inklusive jag själv, är osäkra på vad jag kan prestera? Kanske. Och det kommer att kräva en stor ansträngning, och det mest utmanande för mig är själva programmeringen. Det som andra har flytande ur fingerspetsarna. Jag förstår frågan, jag lär mig mer och mer om vad jag vill leta efter, men jag vet inte hur jag ska implementera det. Och om jag hade gjort detta för 5 år sedan så hade jag kunnat skriva ngt fult litet program som gjorde jobbet på ett ineffektivt sätt. Men nu har jag miljontals bitar av data för varje prov, och måste skriva ngt som är relativt elegant och snabbt på en gång. Ångest.

Kommer kraven ifrån någon annan än mig själv? Jo, faktiskt. Kommer kraven från personer som inte förstår vad dom kräver? Ja, i ganska stor utsträckning. Kommer kraven från personer som vet min bakgrund och kompetens? Nja, inte riktigt.

Men varför har jag så svårt att kasta mig in i det, ta risker, försöka!? Istället läser och läser jag. Behöver en riktig spark i arselet. Det här är ju allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar