fredag 27 augusti 2010

På tåget.

Sitter på tåget mellan Gagnef och Stockholm och har Lasse i lurarna. Nostalgi och Linköpingsromantik. Det var många år sedan nu. Länge sedan jag satt vid köksbordet och pluggade matte varje dag, länge sedan en lyckad utekväll ofta innefattade overall och Åbro. Länge sedan jag var så uttråkad och understimularad också, men det fattade jag inte då, och det var även en härlig tid som jag kanske ändå saknar. En väldigt social tid. Och jag vet ju att stora delar av gänget fortfarande håller kontakten med varann, går på bröllop och dop tillsammans, och det är lite sorgligt.

Men nu på väg tillbaka hem till Stockholm, till bästa Linda som jag inte sett på 8 månader snart. Har hunnit leka med några av barnen, träffa Malin och sett deras nya hus (och känna längtan efter ett eget rött hus med vita knutar) och andats den härliga friska gröna luften med doft av jord. Det finns inget vackrare än Gagnef.

(Skrevs 2010-08-24)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar