tisdag 28 januari 2014

Inför BF

Är inne i vecka 35 och med stränga förmaningar från min BM att jag måste ta det lugnare: "Barnet är inte klart än!". Med manuskript på sluttampen, en kurs att utvärdera och få in i kurskatalogen, allt annat som ska avslutas på jobbet. Med ett hem i snabb utveckling - nya möbler på intågande, renovering pågår och gardiner etc som ska sys. Med en förlossning som jag på något sätt ska förbereda mig på i antågande. Tvättar barnkläder och packar BB-väskan.

Hen därinne rör sig mycket nu (så slipper jag iaf oroa mig för att hen dött), men jag drömmer mardrömmar om att bli slagen i magen och är konstant orolig.

Och detta boande som jag vill ägna mig åt. Det är det enda jag vill göra egentligen.

Så mycket jag vill och så lite jag orkar. Borde, enligt BM, gå hem tidigare. Energiåtgång under en förlossning: En påse Polly i timmen. Och inte kommer man kunna sova efteråt heller (på ett par månader/år). Hinna släppa jobbet och fokusera.

Är och har varit förberedd på att föräldraledigheten kommer leda till lägre produktivitet, såklart. Men den lägre produktiviteten som jag upplever nu? Det slitage som detta medför på min kropp? Så extremt orättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar