torsdag 29 november 2012

Att vara självklar

Så enkelt och snabbt jag blivit bekväm här på nya jobbet. Två månader har gått, och jag känner ingen obekvämhet när jag går i korridoren, ingen osmidighet i kommunikationen. Bara så självklart. Är det för att jag helt enkelt är mer självklar, med självförtroende nog att tycka detta är självklart? Eller är kulturen här den jag är van vid, att jag förstår de sociala spelen och kan vara avslappnad social därför?

Nog spelar det roll att folk här är reko också. Men jag känner mig så avslappnad i att ta upp massa plats. Jag gillar det. Lite av anledningen till att jag ville till USA dessutom, att lära mig att ta plats och hävda mig. Men kul att det som var otillräckligt där kanske nästan skulle vara för mkt här, att jag tar upp för mkt plats och låter för mkt. Men det skiter jag högaktningsfullt i, isf. Men nog spelar den välkända kulturen in också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar