fredag 19 november 2010

Dagdrömmer.

Tänker mig att jag sitter vid köksbordet hemma på farmen. Antingen läser jag en pocketbok jag hittat i en papperspåse någonstans, Falukuriren eller Land. Bär mina gamla Gagnefs IFs träningsbraller som har nummer 2 på ena låret, dom som fortfarande bor hemma i garderoben i rummet jag brukar sova i. Det är fredag morgon och jag är hemma och hälsar på och ska stanna över helgen. Mamma och Pappa jobbar, men Paps borde snart komma in och äta lunch. Hela dagen är oplanerad, och jag har inget jag egentligen borde göra. En promenad runt broarna kanske? Ta en sväng till Malin på eftermiddagen och sitta i deras soffa, dricka te och äta godis, kanske baka en kladdkaka eller poppa popcorn. Förundras över att sonen fortsätter växa och livet förändras, vara avundsjuk på huset dom bor i, trädgården, byn, livet. Cykla tillbaka till farmen och laga mat med mamma som vaknat från sin eftermiddagslur, fisk i äggsås med kokt potatis. Ligga i soffan och kolla på Reality channel, eller om man har otur - golf. Prata lite strunt och tycka det är konstigt att det aldrig går någon film som man vill se på deras filmkanaler. Somna och veta att dagen imorgon också kommer att vara lugn, man kanske skulle ta och baka något.

Vore det inte underbart?

2 kommentarer:

  1. Haha, där har vi ganska olika erfarenheter av att "åka hem" :) Iofs så bor ju inte mamma kvar där jag växte upp så jag har inte riktigt nån att hälsa på men jag blir alltid stressad av att vara hemma hos henne, just därför att det inte finns något att göra och TV:n visar bara knasiga program som jag inte vill se. Jag är antagligen stressad och datorspelsberoende (det är min diagnos)...

    SvaraRadera
  2. Well, detta var ju just en dagdröm, jag blir också väldigt stressad hemhemma. En dag brukar vara OK, sen måste jag ha lite projekt. :o)

    SvaraRadera