tisdag 5 juni 2012

Kladdkaka och nojor

Självbevarelsedrift, eller självskadebeteende. Idag har jag ätit två munkar, inte ens den första var god och efteråt var jag sockernipprig och fick gräva ner naglarna djupt i armen för att kunna koncentrera mig. Igår åt jag french toast och överblivna kladdkakebitar, inget av det var jag sugen på.  Och vart kommer detta ifrån, att jag inte kan låta bli sockersaker som finns i närheten. Inte ens när jag väldigt tydligt inte är sugen. Jag tror att en liten del är en uppkäftighet och ovilja att bli en sån där som ojjar sig över hur mkt hon äter, ni vet den typiska femenina "jag vill bara ha ett salladsblad, jag bantar". Och jag älskar ju kladdkaka och annat gott! Men det är ju helt galet dumt på detta sätt, sabbar min koncentration, träningslust och aptit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar