torsdag 5 april 2012

Spirar


Våren är här på riktigt med blommande träd och grönska som spirar upp. Försöker hinna med att njuta av min sista tidiga vår här, cyklar hem från jobbet medan solen är uppe och kollar in blommorna jag passerar. Innan jag tar kvällspasset hemma.

Projekten spirar också. Det är omöjligt att avsluta dessa projekt innan jag åker hem om 5 månader, men det kanske finns en möjlighet att klara av tillräckligt mycket ändå. Så länge datat faktiskt anländer snart och jag får min pipeline att fungera. Otroligt entusiastisk inför projektet med Marga, hur frågorna, designen, datasetet tillsammans bildar en enhet, en historia som kommer bli intressant att veckla ut och beskriva analytiskt. Hoppas innerligt att jag kan få immunologerna att förstå och uppskatta vart analysen kan ta detta projekt, inser hur långt vi kan komma tillsammans om vi faktiskt arbetar såhär. Inse att det inte finns något black box över huvud taget, bara kraftfulla sätt att undersöka våra data, se mönster som våra hjärnor inte själva skulle kunna utskilja i den stora mängden enskilda observationer. Valideringen av projekt ett tuffar äntligen på. Projekt fyra går långsamt framåt.

Framtiden, den spirar också! Hade en framgångsrik vecka hemma i Sverige där jag pratade med flera otroligt intressanta forskningsgrupper. Nu gäller det för mig att avväga och fundera, planera och diskutera.

Framåt, uppåt, vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar