torsdag 16 februari 2012

Bullshit

Få saker gör mig så arg som bullshit, och få saker är så vanligt, och också uppskattat av chefen, i mitt labb. Det här pompöst amerikanska, säga saker som låter så vackert så vackert, som jag skulle uppskatta i ett papper vi skriver ihop, men inte när vi som kollegor sitter och diskuterar vårt arbete. Håll käften om du inte vet vad du pratar om, brodera inte ut massa saker som inte har med saken att göra, var kort och koncis och håll dig till ämnet! Att få mitt projekt beskrivet för mig med termer och slutsatser som inte stämmer är pinsamt och får dig att se ut som en fjant. I mina ögon, alltså. I en grupp som består av 70% bullshitare kan jag inte gör annat än helt uppenbart visa mitt missnöje och ointresse. Men det går hem, det är det värsta. Bullshit är vägen till framgång. Jag kan inte förstå det, det är ju så himla enkelt att genomskåda! Alla vi andra, för labbet består till större delen av icke-bullshit, himlar med ögonen och fattar inte grejen.

Ganska högt upp på listan av orsaker till varför jag inte skulle kunna leva i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar