söndag 6 november 2011

En tugga i taget.

Om två månader flyttar vi från Boston. Olikt andra flyttar jag gjort, kanske för att det alltid varit tillfälligt här, så att flytta är bara logiskt. Känns dock tråkigt att jag inte kommer flytta hem än, att det ännu finns så mycket att göra klart. Faktiskt leverera, faktiskt genomföra och slutföra. Har lagt i en högre växel, och hoppas hålla den uppe i det nätta året som är kvar. Men tankarna finns i framtiden, i möjligheterna och ovissheten. Funderingarna på vilka frågor jag vill besvara, vilka jag vill jobba med, vilka personer har liknande tankar, vilka verktyg jag framför allt tror mig kommer använda. Idéerna blir skarpare, byggs på, slipas. Men ännu en grå massa, där mycket av osäkerheten beror på bristen av kunskap om vilka resurser som finns, hur möjligheterna ser ut, vad andra jobbar med, hur det skulle fungera politiskt. Men att arbeta fram en plan, en del initiala projekt, klura ut svagheter och styrkor, faktiskt ha det på fötterna när i vinter pratar med folk hemma i Stockholm borde vara en styrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar