söndag 11 september 2011

Motsatsen till flow

Är inne i en tråkig trög och oinspirerad period. Det enda jag egentligen vill göra är träna, hårt och mycket. Antar att det tyder på att jag har ett rejält mått frustration och energi lagrad som jag inte gör av med.

Även fast jag gör saker, trevliga saker, roliga saker, konserter och fika med vänner så känns det likadant. Som om jag inte gör något, inte kommer framåt, bara duttar i allt. J jobbar mycket just nu, såklart, helgdagar som vardagar, och jag känner att jag också bör göra det. Så jag sitter här, men kommer ingenvart. Iaf inte snabbt nog. Lite analyser där, lite skriva där, dutt dutt. Lägenheten behöver städas, tvätten behöver tvättas, matlådor behöver lagas. Men jag har ingen lust att ta tag i det själv. Och jag behöver ju jobba. Behöver avsluta projekt, behöver få klart analyser. Men alla dessa error-meddelanden, alla dessa nedslående och oväntade resultat trycker ner mig ännu längre i anti-flow känsla. Hoppas att det vänder snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar