tisdag 4 januari 2011

Jag älskar Wikipedia!

Det finns ingen annan sida där jag hittar så mycket matnytting information som här. Speciellt när jag söker på termer som används inom matematik, programmering eller optimering (där jag önskar jag hade mer kunskap) där Wikipedia är det enda stället du kan hitta en lekmans-förklaring. Idag NP-hard bland annat, som dök upp i ett nätverkspapper jag försöker förstå. Jag älskar alla dessa nördar som författar dessa sidor! Jag hade inte varit en computational biologist utan google, Wikipedia, bioconductor, seqanswers och andra forum som finns gratis här ute, bara att håva in ny kunskap! De sista åren har jag även börjat svara på andra personers frågor, det ger enorm tillfredsställelse att veta att jag lärt mig saker och kan hjälpa en annan person framåt, så som andra hjälpte mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar