fredag 12 augusti 2011

Win-Win!


Jag har funderat sådär lite halvseriöst på att skaffa en surrogat-mormor eller -farfar, en äldre ensam person som antagligen skulle må jättebra av sällskap och aktivering. Har funderat på om det skulle kunna vara möjligt att hälsa på på servicehem för att baka kakor med dom som bor där. Men så idag såg jag detta i DN, det finns en grupp i Stockholm, Äldrekontakt, som anordnar fika för pensionärer. Som volontär bakar du fikabröd och bjuder hem en mindre grupp äldre, regelbundet antar jag. Vilket härligt initiativ! Det har skulle jag verkligen vilja göra. Tänk, då skulle jag få baka (minst sju sorters kakor, inte sant?!) och bjuda, och skulle kunna göra livet gladare och mer innehållsrikt för ensama äldre människor. Och livet mer rikt för mig. Det här ska jag göra hemma i Stockholm när jag flyttat hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar