fredag 5 augusti 2011

Göra något som chefen kan

Har mitt genotypningsdata och försöker förstå och fnula ut hur jag ska behandla det i plink. För ja, det här är första gången jag använder plink. Inlärningskurvan är inte lika brant som för R, med det finns nog ingen kurva som är lika brant som den.

Stor skillnad även på andra sätt - jag har en handledare som faktiskt vet vad jag gör och hur man gör det! När var jag senast i den situationen? Lite stressande faktiskt, att något väntar på att jag ska fördigställa saker som personen i fråga faktiskt skulle kunna göra själv. Finns inga ursäkter liksom. Men det finns ju också en person som jag faktiskt kan fråga om hjälp, vilken grej.

Hösten kommer att bli hektisk, genotypningsdatat har kommit, sekvenseringsdatat borde komma inom några få dagar/veckor, ChIP seq data kommer om någon månad, mer microarrays om några månader. Och så RNAi också. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar