måndag 29 augusti 2011

Sentimental snurra

Ser fram emot hösten, att använda sjalar (även utomhus) och jackor och roliga skor. Att åka på stads-weekends och gå på konserter, som vi ju faktiskt ska göra. Att se de vackra färgerna, de behagliga temperaturerna. Men just nu, när hösten märks i den lite krispigare luften och temperaturen som ramlar nedanför 20 om nätterna, så blir jag lite ledsen över sommaren som gick. En sommar jag inte alls utnyttjade. Som spenderades på kontoret eller instängd i lägenheten. Inte en enda strand har besökts, inte en enda picknick har avnjutits, väldigt få öl har svalkat i solen, havsluften har inte fått ta plats i mina lungor. Så gick ännu en sommar. Nästa sommar kommer vara min sista här, mina sista månader här.

Tiden snurrar snabbt. Snabbt och jag hinner inte riktigt gripa om de saker som betyder mest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar