tisdag 2 augusti 2011

Sabotage

Så denna kollega skulle samarbeta med oss på ett projekt, och vi pratade igenom designen länge och väl. Så här många prover, exakt dessa cell populationer. Bra så.

Men personen går och samlar en något annorlunda population av celler. Och bestämmer på egen hand att det är bra med ett mindre antal prover eftersom det blev så dyrt. Allt detta utan att ens diskutera saken med oss. Så nu sitter jag här med ännu ett skitmaterial, något som slängdes ihop på måfå utan att tänkas igenom. Denna kollega förstörde helt enkelt min forskning, för nu måste vi ju plötsligt tänka efter noga innan vi spenderar pengar på att samla fler prover.

Så fruktansvärt trött på alla små skitmaterial utan power, alla pengar som bara slängs i sjön, om och om igen. Så frustrerad över att denna gång faktiskt ha en genomtänkt design, men som förstörs av en mindre intelligent kollega, och det hela går bara ut över mig.

Och som grädde på moset - det är ju självklart delvis mitt fel eftersom jag inte höll koll på vad kollegan, en person som är mer senior än mig, faktiskt gjorde. Är jag en dagisfröken eller? Ursäkta språket, men j-vla idioter. Jag tycker det är jobbigt när dom förstör sin egen forskning, men när en annan person förstör min forskning helt på eget bevåg är det helt otroligt oacceptabelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar