onsdag 28 september 2011

Stressfylld väntan.

Kontrasten i att ha så himla mycket att göra, men tvingas att vänta.

Fick äntligen DNA sekvenseringsdatat för mitt epilepsi-projekt, och nu måste jag jobba igenom det snabbt. Ska presentera resultaten om 30 dagar. Nämnde jag att jag faktiskt aldrig gjort detta innan?

Äntligen fått till ett script som förvandlar de 14 filerna i illuminas export format till de fastq filer jag behöver (problem med wildcards...). Så nu väntar jag på att jobben ska bli launchade på servern. Men det går så långsamt! Och kommer ta tid efter att dom väl startar.

Andra projekt eller delar köar också på klustret eller är tillfälligt på hyllan. Stressen i att ha så himla mycket att göra, men inte ha datat. Kanske är nyckeln till framgång, iaf delvis, att ta tillvara på den här tiden och göra andra vettiga saker. En figur kanske. En forskningsplan eller idé kanske. Kolla upp en av alla de där sakerna som man borde göra lite snabbt, men som man inte kommer ihåg när man har en timme "över".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar