onsdag 4 augusti 2010

När hjärnan har tagit semester

Är för närvarande nästan bara två veckor tills vi landar i Sverige, och jag har massor att göra. Jobbar på två olika analyser på RNA-sekvenseringsmaterialet (ska det verkligen skrivas ihop? Jag är visserligen särskriva-skadad efter ett år på andra sidan Atlanten), försöker sätta mig in i hur en "small molecular screen" fungerar, och sen ska vi flytta om 10 dagar. Men jag har oerhört svårt för att koncentrera mig. Läser bloggar och både DN och aftonbladet, går och köper en brownie på en farmers market här utanför. Och skriver ett blogginlägg... Min hjärna tycks inställd på att det är sommar nu. Och dax för semester. Koncentrationen håller i ungefär 5 minuter åt gången.

Har en ansökan och en artikel att reviewa också. Ibland synd att jag inte har några arbetsuppgifter som inte kräver aktiv tankeverksamhet konstant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar