torsdag 12 augusti 2010

Dax för ett nytt kapitel.

Det känns som att någon ska hända, är på väg att hända, borde hända. Rastlös och irriterad. Mest för att jag inte har inspiration nog för att ta mig till gymmet, men också för att jag vet att jag borde ta nya tag och starta om. Planerna för sekveneringsprojektet har ändrats (ännu en gång, och jag vet att jag måste ta tag i och styra upp detta om det ska bli något bra av det), villket å ena sidan betyder att jag inte har skrikpanik för att vi ska publicera innan sommarn är slut (hade aldrig gått i vilket fall), utan kan faktiskt jobba på detta i ett mer lagom tempo som betyder att vi borde få till något mycket bättre. Det nya pathway-projektet börjar lite smått bli något att räkna med och något att tänka smarta tankar kring, dax att designa.

Men också en rastlöshet som beror på att det är sommar. Har varit, och är, en fantastisk sommar här i Boston. 28-31 grader och sol varje dag. Men jag var utomhus i 20 minuter i solen igår och fick röda armar. Nu drar vi istället hem till er om en vecka, och det kommer kanske vara 18 grader, men desto varmare och mysigare för själen. Hoppas att den semestern kommer ge mig ny energi och inspiration för att jobba arselet av mig ett år till och faktiskt ge resultat att publicera. Är inspirerad av det nya projektet framför allt, här är det ju äntligen jag som håller i spakarna. Men semester, please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar