lördag 14 juli 2012

Denna underbara maskin!

En kompakt samling av celler, blod, vävnader. Som fungerar! Det är rätt fantastiskt. Och en ynnest så länge den fungerar, det är ju inget som kan tas för givet. Förr eller senare går saker sönder, skadorna ackumuleras och kroppen blir äldre. Har under en tid behandlat min kära kropp ganska illa, mycket dålig mat och godis, stress och ingen träning. Denna stress är min största fiende, den kroppsliga reaktionen är fortfarande kraftig. För 6 år sedan var jag riktigt elak mot kroppen, enbart stress dock, för jag åt och tränade duktigt. Och det tog 10 pencillinkurer, otaliga bölder, infektioner (tänder, urinväg, båda öronenen, listan är lång) och feber varje vecka innan jag insåg att jag själv var orsaken, att stressen var orsaken. I 4 år efter detta fick jag fortfarande bölder och stressnivån blev för hög, och visste då att det var dax att tänka om, prioritera om. Vilket extremt effektivt alarmsystem! Men också smärtsamt, och ganska äckligt. Inga bölder alls de senaste två åren - det är ett framsteg. Två förkylningar de senaste 3 veckorna, och hög stressnivå så klart. Oundviktigt i den sits jag befinner mig i nu antagligen, men jag ska iaf försöka.

Första riktiga träningen på 3 veckor idag (älskar AC på gymmet) och det var så himla skönt. Ska försöka hålla lågan uppe om än på spar de kommande 2 månaderna. Sen är det dax att bygga muskler och kondis på riktigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar