onsdag 1 december 2010

Kontroll

Labbmöte avklarat.
Fick chefen (och andra) att inse att detta är svårt, och förhoppningsvis att det är därför det tar tid, ingen har gjort detta innan. Check.
Förmedla bilden att jag har kontroll över läget, att det är jag, eller jag och Chris, som faktiskt leder detta projekt och har koll. Check.
Förmedla att jag trots svårighetsgrad och komplikationer gör framsteg, att detta dataset kan ge oss extremt intressant information om hur T-celler fungerar. Check.

Pendlar emellanåt (varannan vecka) mellan Boston och New Haven, och har nu börjat kolla på boende i New Haven. Ett rum i en lägenhet någonstans. Skönt att det finns en plan, bossen är med på det, känns som om livet kan stabiliseras lite mer.

Bokat en resa hem till Sverige i Februari. Önskar mig gnistrande träd, vit snö överallt och blå himmel.

Holiday season är härligt! Thanksgiving middagen var jättetrevlig, det bakas för fullt och snart åker vi på skidsemester över jul, sen Orphan Christmas party hos C. Tror det blir en riktigt bra jul.

Ännu mer bollar i luften egentligen, men en positiv känsla. Framtidsplanerna klarnar lite, jag är optimistisk.

Tror dippen jag känt under de senaste månaderna är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar