tisdag 14 december 2010

Final bording call!

Första gången jag tog tåget till New Haven så blev jag väldigt stressad. Stog där på perong 1 där tåget skulle gå, klockan var 06:13 och tåget ska gå 06:20. I högtalarna hör jag plötsligt:
"Final boarding call for regional train 95, final boarding call on track one"
Shit shit shit, finns det en till perong 1?! Inget tåg i sikte, de andra peronerna på perongen verkade inte nervösa alls. Är ju inte otänkbart att det finns perrong ett regional och perrong ett för långväga tåg. Korkat, men inte otänkbart. Står där och stampar lite nervöst. Igen hörs i högtalaren "This is the final boarding call for regional train number 95". !!

Och sen "Final boarding call for regional train 95, arriving on track one".
5 minuter senare anländer tåget.

Final boarding call innan tåget ens finns i närheten av stationen alltså. Smart.
Finns det en historia bakom det? Missar folk tåget om det inte ljuder ett "Final boarding call"? Nu vet jag iaf. Men dessa utrop gör mig fortfarande nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar