onsdag 8 september 2010

Kvotering my ass.

Ett barn har oftast två föräldrar - men klarar vi av att inse detta själva? Nej, det varkar inte så. Är så förbenat trött på denna debatt nu. Vadå kvotering föressten??! Ge varje FÖRÄLDER rätt till 6 månader (eller vad det nu är) föräldraledighet. Spyr om jag läser en till kommentar från Kvinna mellan 15 och 55 som gnäller om att "Staten har inte rätt att ta min modelighet ifrån mig!", och att vi måste "prioritera barnen" som i deras ögon verkar innebära att dom inte ska få en nära relation till sin pappa. Även om du går tillbaka till jobbet på fulltid efter 6 månader eller deltid efter två så kan man fortfarande amma (mornar, kvällar). Och sure en bröstpump gör kanske jävligt ont, men det gör ju ammning allt som oftast också. Och vart fan försvann pappan i bröstpumpsdebatten? Och jag håller med detta, vi klarar inte av att själva ställa om detta invanda mönster. Jag lutar till och med mot kvotering på chefspositioner och i styrelser, vi är helt enkelt inte så fritänkankande och öppna som vi gärna vill tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar