onsdag 17 november 2010

På efterkälken.

Det har varit en intensiv period på sistone med mängder av besökare hemifrån Sverige. Otroligt trevligt såklart, men allt annat har hamnat (ännu mer) på efterkälken.

Jag multitaskar fortfarande och försöker desperat att bli klar med analyserna. Har varit här i över ett år redan, och har ännu inte producerat resultat som vi faktiskt ska använda i en publikation. Finns flertalet ursäkter för detta (datat var inte klart förens i somras, ändrade direktiv, etc), men i slutändan så är det ju ändå dåligt. Jag har lärt mig extremt mycket, vetenskapligt, praktiskt, politiskt, men måste få ut en publikation snart. När jag väl producerat resultat ska det ju även följas upp och valideras i labbet.

Brottas även fortfarande med vart jag vill ta min karriär. Har ett år i sverige betalt iom mitt stipendie från Vetenskapsrådet, och det vore ju dumt att låta de pengarna ruttna bort. Men vad vill jag egentligen?
Brottas även med idiotiska problem i byråkratin här, all service fungerar extremt dåligt och även det får mig att längta hem. Men kanske är lika jobbigt som utlänning i Sverige, jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar