torsdag 4 november 2010

Multitasking

Finns det ett bra svenskt ord? Många bollar i luften helt enkelt.

Jag arbetar med RNA-sekveneringsdata. Förutom att kolla på expressionsnivån av olika gener så kan man ju med sekveneringsdata även utröna variationen i vad som uttrycks - olika isoformer av gener, har transkripten blivit förändrade efter transkriptionen (RNA editing), finns det okända gener eller exoner som uttrycks?

Mycket av detta jobbar jag med just nu, och krigar därmed mot vår LSF som har alles för mycket att göra även om jag inte skulle skicka den 40 nya jobb varje dag. Så därmed sitter jag och väntar medans mina jobb köar och medans dom utförs.. Men vänta kan man ju inte göra, så då jobbar jag parallellt med ett annat sidoprojekt, skickar iväg en drös jobb.., och sen tar jag upp ett annat sidoprojekt.. osv. Så tillslut sitter jag som nu, smått förvirrad, och försöker hålla status av varje spår aktuellt i skallen, komma ihåg vilka program som behöver slipas till, vilka som inte skrivits än och vad nästa steg är. Och såklart; vad för slags jobb det egentligen är jag skickat iväg till klustret. Man borde ha ett bättre system för att hålla koll på dessa bollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar