lördag 3 mars 2012

En stålgrå bubbla

Det finns inte så mycket att säga. Jag jobbar. 4 pågående projekt, alla ska slutföras så mycket som möjligt innan jag flyttar hem, 3 av dom är i ganska tidigt skede. Som för att betona hur oavslutade mina projekt för närvarande är så jobbar jag samtidigt på en presentation att hålla inför potentiella grupper hemma i Sverige sista veckan i Mars. Jag har möten med tre grupper/gruppledare inbokade, och borde kanske träffa fler för det handlar ju om vart jag ska jobba om ett halvår. Som grädde på moset läser jag en kurs i computer science.

Det finns hur mycket som helst att säga om de dalar och toppar jag går igenom, hur forskningen är jättekul, hur frustrationen tar över, tankar inför framtiden, avsaknaden av mitt liv, etc etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar