tisdag 29 mars 2011

Vad jag borde säga

När någon slänger några CEL filer åt mitt håll och tycker det är självklart att jag ska analysera (skiten):
"Could I read the study plan first?"

För det finns aldrig en strukturerad plan. Vad är egentligen frågan liksom? Och hur kan folk förvänta sig extraordinära resultat från tre microarrays från tre olika fenotyper utan biologiska replikat? Dont waste good thoughts on crappy data.

När jag får veta om ett möte en dag eller några timmar innan mötet ska ske:
"Could I have a look at the agenda please?"

För alla dessa möten är oftast totalt ostrukturerade, och i 9 fall av 10 så är det mina resultat som ska diskuteras. Alltså jag som plötsligt ska hålla en presentation. Av den enkla anledningen att det är jag i denna samling av människor som faktiskt arbetar med datat. Men fortfarande har ingen vett nog att inkludera mig i planeringen av mötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar