torsdag 13 januari 2011

Orealistiska planer.

Min mentor frågar: "Och det är de här analyserna du vill spendera resten av det här året att göra?"

..

Tillbaka vid min skrivbord börjar jag skriva upp alla saker jag tyckte var lämpliga att göra. Och listan växer och växer och inkluderar förutom saker jag gjort tidigare (= lätt) även saker jag aldrig gjort innan. Flera saker som jag inte gjort innan. Flera saker som ingen gjort innan. En optimistisk estimering för tidsåtgång torde vara ett år. Hur kan jag inte se det själv?! Så jaha, förutom att jag är en kritisk person, så är jag visst en tidsoptimist så in i bängen. Intressant kombo.

Inser att problematiken till viss (stor) del kommer av att jag hela tiden vill göra något bättre och mer komplicerat. Och det jag redan kan göra är ju lätt och totalt simpelt, alltså fortsätter mina planer att evolvera i all oändlighet.

Och respekt till Chris som insåg detta innan mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar