måndag 16 maj 2011

post CSHL

Biology of Genomes var görbra. Typiskt CSHL schema där dagarna utnyttjas till bristningsgränsen (för de flesta som flög in från Europa brast det, dom åkte hem och sov innan sista sessionen var avslutad). Vi körde 9 till 23 åtminstone varje dag. Några hundra personer, vackert väder i den gröna oasen som CSHL är, shyssta poster sessions, lite för mycket öl, nya bekantskaper och för lite sömn.

För mig hamnade fokus på transkriptionsfaktorer och andra regulatoriska fenomen. Hur jag/vi kan arbeta vidare med detta och inkorporera det för våra syften.

Förkylningen slog till igår, och idag ligger jag i soffan. Tittar på de inspelade föreläsningarna från konferensen och förstår så mycket mer den här gången. En kombination av upprepning och mindre förstoppad hjärna antagligen. Hade aldrig tagit mig tid att lyssna på dem igen om jag inte haft feber, så något bra kom ju av detta. Blir otroligt imponerad av de personer som omedelbart greppar ämnet och kan ställa intelligenta och insatta frågor efter föreläsningen. Men dom arbetar väl antagligen själva med ett nära angränsat ämne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar